Sibiu sau un oras frumos al Transilvaniei / Sibiu or a beautiful city of Transylvania

Acum doua week-enduri eu si sotul meu am avut parte de o escapada romantica la Sibiu. Dupa ce in saptamana in cauza am fost la distanta intrucat eu aveam treburi de rezolvat la Reghin, orasul meu natal, ne-am dat intalnire plini de dor in Sibiu.

Two week-ends ago, me and my husband had a romantic city-break in Sibiu. After a week of being at distance because I had things to solve in Reghin, my home city, we decided to meet full of missing feelings in Sibiu.

Am profitat de ocazie si am trecut si pe la facultate (Am terminat Masterul in cadrul Facultatii de Drept Simion Barnutiu, Universitatea Lucian Blaga) si m-am odihnit la super guesthouse-ul rezervat de noi in asteptarea sotului.

I took advantage of this opportunity and I went to the faculty (I accomplished my Master at Simion Barnutiu Faculty of Law, Lucian Blaga University) and I rested at the super guesthouse we reserved while waiting for my husband.

Apropo de Guesthouse, vreau sa spun ca noi atunci cand urmeaza sa calatorim ne ghidam in principal dupa criterii ca si curatenia, distanta si pret. Astfel, stiind ca ne vom plimba toata ziua, nu aveam nevoie de cine stie ce fita de cazare. Pentru Guesthouse-ul ales am platit 200 lei (100 lei/ noapte) si am fost foarte multumiti. Camera noastra face parte dintr-o casa gandita in asa fel incat sa te bucuri de tot confortul, fara a deranja pe cineva. Am avut o camera mobilata dragut, cu baie proprie, dar si o bucatarie comuna (3 apartamente puteau beneficia de ea) complet utilata (chiar si masina de spalat). Este vorba despre Guesthouse-ul Adela pe care il recomandam cu drag.

Speaking about the Guesthouse, I would like to state that when we decided about the accommodation while traveling we take in consideration criteria as the cleaning, the distance and the price. So, knowing that we are going to walk around all day long, we did not need some very special conditions in terms of accommodation. For the chosen Guesthouse we paid 200 lei (100 lei/night) and we were very happy with it. Our room was part of a house designed in a manner that would allow you to enjoy the comfort without disturbing anybody else. We had a room with nice furniture, a personal bathroom and a common kitchen (shared with 2 other apartments) fully equipped (there was even a washing machine). We recommend Guesthouse Adela as we were truly satisfied with it.

Am vizitat o gramada de locuri frumoase in Sibiu si am incercat produse ale mai multor localuri. Vineri spre exemplu, am luat masa la restaurantul Weidner. Preturi acceptabile pentru un oras plin de turisti, insa mancarica nu a fost cea mai buna. Totusi, servirea a fost impecabila, desi era un singur!!! ospatar. Ne-am mai plimbat putin prin centru, am ascultat putin jazz caci era festivalul de profil si ne-am promis ca o sa profitam de asta mai mult a doua zi.

We visited many beautiful places in Sibiu and we tried products in various bistros and restaurants. Friday for example, we had dinner at Weidner restaurant. The prices were good considering that the city is full of tourists, but the food wasn’t the best. Although, the serving part was perfect even if there was only one!!! waiter. We walked a bit around the center, we listened to some jazz as the festival was taking place in that week-end and we promised that the second day we will enjoy more.

Sambata a fost o zi plina, telefonul meu si al sotului aratand ca am parcurs nu mai putin de 23 de km pe jos:) Am inceput prin a vizita Turnul Sfatului. Acesta gazduieste periodic expozitii, prezinta machete ale orasului, iar la ultimul etaj ofera o vedere spectaculoasa. Pretul de vizitare este de doar 2 lei.  Am continuat prin a cauta Muzeul de Istorie a Farmaciei. Evident, nu este extrem de bine indicat pe harta turistica ce o aveam noi si era si mai greu de gasit dat fiind faptul ca festivalul de Jazz se derula chiar in fata cladirii unde se afla acesta si toate indicile erau astfel ascunse.  L-am gasit, a fost dragut. Intrarea costa 10 lei si merita daca va plac obiectele vechi, sticlutele mici si colorate si vreti sa aflati mai multe despre tratamentele cu praf de mumie. Puteti sa aflati mai multe de aici.

Saturday was a full day, our phones showing us that we walked no less than 23 km:) We began by visiting the Council Tower. From time to time there are expositions organized there, it presents layouts of the city and the last floor will give you the chance to admire beautiful views. The price for visiting the tower is only 2 lei. We continued by visiting the Museum of Pharmacy. Obviously, it was not very well indicated on the touristic map we had and it was even harder for us as the Jazz festival took place in front of the building were the museum is and all the clues were hidden. We found it, it was cute. The visiting price is 10 lei and it is worth to visit it if you like ancient objects, small and colorful bottles and you want to find out more about the treatments made with mummy powder. You can find out more here.

In timp ce cautam muzeul, am dat peste o fost manastire, acum biserica, denumita Biserica Ursulinelor. Foarte frumoasa, mare, insa nu am reusit sa facem poze, caci inauntru era o nunta 🙂

While we were looking for the Pharmacy Museum, we discovered an ancient monastery, now church, called the Ursuline Church. Very beautiful, but unfortunately we could not take photos as there was a wedding ceremony 🙂

Mai apoi, am vizitat Muzeul de Istorie. Acesta este ceva mai scump, costa 20 de lei intrarea simpla si inca 6 lei daca vrei sa vezi si Tezaurul. Noi am ales sa vedem doar muzeul. Acesta este impartit pe mai multe categorii, este foarte interesant, marisor si merita vizitat bineinteles.

Then, we visited the Museum of History. This one is a bit more expensive to visit, it costs 20 lei for the museum and extra 6 lei for the Treasury. We chose to see only the museum. This is split in different categories, is very interesting, pretty large and is worth to be visited of course.

Plimbandu-ne pe strazi, am vazut si Mitropolia Ardealului, dar si Muzeul Bisericii Evanghelice si a Sasilor din Transilvania. Nu ma asteptam sa fiu asa placut surprinsa de acest muzeu. Foarte multe obiecte expuse, foarte multe informatii interesante. Pretul de vizitare este de 8 lei, insa noi am fost norocosi si l-am vizitat gratuit.

Walking on the streets, we saw also the Ardeal Orthodox Archbishopric but also the Museum of the Lutheran Church and of the Saxons of Transylvania. I did not expected to be so nicely surprised by this museum. Many objects, lot of interesting information. The price for visiting it is 8 lei, but we were lucky and we saw it for free.

Ne-am plimbat prin parc, ne-am bucurat de soare, pana cand a venit ploaia. Asa ca am ales sa ne bucuram de un cappuccino la Pardon Bistro. Preturile bune, ca peste tot, un cappuccino avand pretul de 7 lei. Decorul este insa unul foarte frumos, iar asta iti da o stare de bine. L-am vazut chiar si pe chef, venind si intreband oamenii daca mancarea a fost buna, lucru pe care am mai avut ocazia sa il vad doar in Franta.

We walked in the park, we enjoyed the sun, up to the moment when it began to rain. So, we decided to enjoy a cappuccino at Pardon Bistro. The prices were good, as everywhere, a cappuccino having the price of 7 lei. The place is very well decorated and this makes you feel great. I even saw the chef coming and asking people around if the food is good, thing I have seen before only in France.

Am trecut apoi vis-a-vis, unde se afla Muzeul de Istorie Naturala. Pretul normal este de 13 lei, insa eu cu Marius am obtinut o reducere de 2 lei fiecare pentru ca i-am fost simpatici domnului de acolo. Muzeul este foarte frumos si are mare potential. Eu chiar l-am asemanat cu Muzeul Antipa din Bucuresti. Acesta este insa mai mic, insa foarte bine organizat. Evident, dinozaurii din curte m-au fermecat!!!

Then, we crossed the street, to the Museum of Natural History. The normal visiting price is 13 lei, but me and Marius got a 2 lei/person discount because the man selling tickets loved us. The museum is very nice and it has a huge potential. I even compared it with Antipa Museum from Bucharest. This one is smaller, but very well organized. Obviously I was charmed by the dinosaurs from the yard.

Dat fiind faptul ca era week-endul de dupa evenimentul Noaptea Muzeelor, am putut sa vedem Muzeul de Arta Brukenthal gratuit. In mod normal pretul este de 20 lei pentru Galeria de Arta Europeana si 12 lei pentru Galeria de Arta Romaneasca. Daca sunteti pasionati de pictura, vi-l recomandam cu drag.

As the week-end during which we visited Sibiu followed after the Museum Night event, we had the chance to see the Museum of Art for free. Usually the price is 20 lei for the European Art Gallery and 12 lei for the Romanian Art Gallery. If you are passionate about paintings, we recommend this museum.

Toate sectiile enumerat mai sus sunt de fapt parti ale Muzeului Brukenthal. Acesta are si alte sectii in afara de cele vizitate de noi, iar acestea sunt: Muzeul de Vanatoarea, Galeria de Arta Contemporana dar si Casa Albastra, fiecare cu pretul sau. Ceea ce mi-a placut mult insa este faptul ca pentru 45 de lei poti sa iti achizitionezi un bilet unic de vizitare cu care sa ai acces la toate sectiile muzeului. Noi nu am putut sa le vizitam pe toate, de asta am ales sa platim separat.

All the sections named above are actually parts of the Brukenthal Museum. This has also other section excepting the one we visited and these are: Museum of Hunting, Museum of Contemporary Art and the Restoration-Conservation Laboratory, each with its own price. What I really liked was the fact that for 45 lei you can by a special ticket that will give you access to all the museum’s sections. We could not visit them all, that is why we chose to pay separately for each. 

Am reusit sa vizitam si Catedrala Evanghelica, care este foarte frumoasa, insa ceea ce noua ne-a placut cel mai mult este ca am reusit sa urcam in turnul inalt de 73 de metri. Vederea este senzationala!!! Pretul vzitei este de 5 lei pentru Biserica, la care se mai adauga 3 lei daca doriti sa urcati in Turn. Merita!

We managed to see the Lutheran Cathedral, which is very beautiful, but we really liked was the fact that we managed to climb into the tower with a height of 73 meters. The view is spectacular!!! The price for visiting is 5 lei for the Church and 3 lei more if you want to climb into the tower. Is worth to do it!

Am cinat intr-o crama, foarte frumos amenajata, Chez Annemarie Bistro. Din pacate nu am gasit un website sau o pagina de Facebook pentru a putea sa va ofer mai multe informatii despre acest loc. Oricum, il puteti gasi in timp ce treceti prin Pasajul Scarilor.

We had dinner in a wine cellar, very beautiful decorated, Chez Annemarie Bistro. Unfortunately I could not find a website or a Facebook page in order to offer you more information about the place. Anyways, you can find it while crossing the Stairs Passage.

Apoi am mers la Festivalul de Jazz. A fost o seara spectaculoasa! Am avut ocazia sa ascultam muzica de buna calitate, formatii din strainatate si ne-am indragostit iremediabil de grupul De la Purissima, al carui CD l-am si achizitionat.  Am baut cafea pe gratis, am primit si un tricou pentru ca si-a luat Marius un pachet de tigari si ne-a fost pictat dupa cum am cerut noi de o artista colaboratoare.

Then we went to the Jazz Festival. It was a spectacular evening! We had the opportunity to listen to best quality music, international groups and we felt in love forever with De la Purissima group, whose CD we also bought. We drank coffee for free and we received a t-shirt just because Marius bought a pack of cigarettes and it was painted according to our desires by an artist collaborating with the festival.

Evident ca din graba si din frica de a nu ne prinde ploaia, la plecarea de la festival am cumparat bilete de autobuz pe care nu am mai apucat sa le folosim, caci autobuzul nu mai venea la ora aceea si ne-am intors la cazare pe jos:) Am oferit a doua zi biletele unei fete de la KFC drive care a fost draguta cu noi.

Because of the fact that we were in hurry and afraid that the rain will begin again, when leaving the festival we bought bus tickets that we never used, because the bus was not coming anymore at that hour so we walked to our accommodation:) We offered the tickets the following day to a girl from KFC Drive as she was so nice to us.

Duminica, am vizitat Gradina Zoologica, care nu este foarte mare, dar care este frumoasa mai ales datorita lacului din apropiere. Pretul de vizitare al gradinii este de doar 3 lei. De acolo am plecat la Cisnadie, o localitate din apropiere unde am vazut Biserica Evanghelica si Cetatea ce o inconjoara. Minunat!!! Pretul de vizitare este de 7 lei, dar merita. Unde mai pui ca centrul deschis exclusiv pentru pietoni iti dadea impresia ca esti intr-o alta lume?

On Saturday, we visited the ZOO, which is not very big, but it’s beautiful especially for the nearby lake. The price for visiting is only 3 lei. From there we went to Cisnadie, a place close to Sibiu where we saw the Lutheran Church and the citadel surrounding it. Wonderful!!! The price for visiting it is 7 lei, but is worthy. And what if I tell you that the center is open only for the pedestrians and it gives you the felling of being in another world? 

Singurul lucru care nu ne-a impresionat in Sibiu a fost centrul comercial, insa nici nu mai conteaza caci haine si pantofi gasesti oriunde. Orasul si ceea ce ofera el este de-a dreptul impresionant!!!

The only thing that we were not impressed by in Sibiu was the shopping center, but it does not matter as clothes and shoes can be found everywhere. The city and what it offers is impressive enough!!!

Vizitati Romania! Vizitati Sibiu! Mai multe poze aici!

Visit Romania! Visit Sibiu! More picures here!

DSC_1277

 

 

Leave a Reply

