Amintiri imprimate / Printed memories

In zilele noastre nu ne mai imaginam viata fara tehnologie, lumea fara tehnologie. Dar are acest lucru doar parti bune?

Nowadays we cannot imagine life without technology, world without technology. But does this thing have only positive sides?

Acum ceva timp, vizitandu-i pe ai mei am hotarat sa ma uit la pozele de familie realizate pe perioada copilariei, dar si a unei parti din viata mea de adolescenta. Bineinteles, aceste fotografii erau o varianta printata sau developata, realizate cu un aparat foto pe stil vechi.

Some time ago, while visiting my family, I decide to look at the pictures my family took during my childhood, but also during a period of my life as a teenager. Of course, these photos were printed and realized with an old school photo machine. 

Imi face placere de fiecare data sa revad pozele, sa ma gandesc la ce s-a schimbat, sa vad ce oameni au trecut prin viata noastra, cine ne mai este aproape, cine a crescut, cine arata mai bine acum decat in tinerete, etc.

Is always a pleasure for me to look at these picture, to think about what has changed, to see people who were in our lives, who is still close to us, who grew up, who looks better now than in their youth, etc.

La un moment dat, m-am gandit eu ca albumele foto sunt cam vechi, ca nu mai sunt in cea mai buna conditie si am scos toate pozele din ele, avand in minte ideea de a cumpara altele noi. Ei bine, asta s-a intamplat dupa mult timp, rusine sa imi fie.

Once, I thought that the photo albums are pretty old, that they aren’t in their best condition so I took out all the pictures that were inside, thinking that soon I will buy new ones. Well, this happened long time after, shame on me.

Mama, in speranta de a salva pozele le-a pus inapoi in albume, dar nu intr-o ordine cronologica, ci cum i-a venit. Pe parcurs, i-am mai cumparat eu albume, dar pozele nu au ajuns in ordinea potrivita din cauza lipsei de timp sau a altor evenimente de familie placute si mai neplacute.

My mother, while trying to save the photos put them back into the albums, not in a chronological order, but random. During all this time, I bought some albums, but the photos weren’t arranged in the right order because of the time lack or because other events in our family, pleasant and less pleasant.

Week-endul trecut insa am hotarat sa imi rescumpar greseala si am trecut la aranjatul pozelor. Misiune imposibila. Unele dintre ele nu aveau data scrisa pe spate, in mod traditional, asa ca a trebuit sa ma uit dupa haine, dupa culoarea parului si sa incerc sa asociez pozele cu diverse evenimente.

This week-end I decided to correct my mistake and I started to arrange the photos. Mission impossible. Some of them hadn’t the date written on the back, in the traditional way, so I had to pay attention to the clothes, to the hair color and I tried to associate pictures with different events.

Dupa 4 zile de munca, aproape am reusit. Pozele sunt puse frumos in albume, unele noi, unele reconditionate. Mai am nevoie de un singur album, pe care il voi cumpara cat de curand si gata! Satisfactie garantata!

After 4 days of hard work, I almost did it. The pictures are now ordered in albums, some of them new, some of them reconditioned. I need only one more album and I’ll buy it as soon as possible and that is it! Satisfaction guaranteed!

Si acum, ca tot am mentionat de albume reconditionate, dati-mi voie sa va prezint proiectul meu, realizat cu doar 50 de bani (caci restul elementelor le aveam in casa):

And now, as I mentioned reconditioned albums, please allow me to present you my project, done with only 50 bani (I had the rest of the elements in my house):

Leave a Reply

