Am un sot ”clatita” lui Dumnezeu

Ca tot vorbeam saptamana trecuta de expresii, am ales ca postarea de astazi sa aiba un titlu pe masura, usor adaptat situatiei noastre. Stim cu totii ca expresia de baza este ”Un om painea lui Dumnezeu” (expresie cu originile intr-o rugaciune), insa la noi este altfel.

De ce spun asta?

Pentru ca ieri, scumpul meu sot, imi spune: ”Imbraca-te, mergem la plimbare!”

Ei bine, nu am stiut unde, am incercat sa il trag de limba, pana cand intr-un final mi-a spus ca ma duce la Prejmer, jud. Brasov, sa vad o Biserica Saseasca Fortificata, veche si frumoasa.

Toate bune si frumoase, pana cand ne-am apropiat de sat. Masini si de-o parte si de alta a drumului, oamenii se plimbau si pe carosabil si pe trotuare de nu aveai cum sa inaintezi decat foarte incet si cu maxima atentie.

Eu, mai ocosa de fel si obisnuita cu obiceiurile din Ardeal ii spun sotului din dotare: ”Mai copil, sa vezi tu ca sunt Fiii Satului!”. El ma intreaba ce e asta, eu ii explic, pana cand decid sa caut pe Google ce se intampla domnule in satul acela. Cand colo ce sa vezi: La prejmer se sarbatorea Festivalul Clatitelor!

Acum intelegeti de ce ii spun ”clatita lui Dumnezeu”? Omul a vrut sa ma plimbe, sa ma surprinda, dar surprins a fost si el ca nu se astepta la una ca asta 🙂

Am gasit loc de parcare cu chiu cu vai si ne-am pierdut in multime. Am mancat clatite, clar, am cumparat un Kurtos Kalacs, am vizitat Biserica fortificata (noroc pe noi, am fost in ultimul grup de oameni acceptati la poarta – si a fost si gratuit), am ascultat muzica (Alexandra Ungureanu a venit si ea la clatite), am cumparat miere de tei si sotul m-a surprins cu niste frezii.

Despre festival am aflat ca este organizat ca simbol al incheierii iernii si ca tinerii din sat trebuie sa se costumeze cat mai hazliu si sa faca foarte multa galagie la parada automobilelor, ornate si ele fistichiu.

A fost o zi foarte frumoasa si ma bucur ca am avut ocazia sa mai descoperim ceva impreuna!

Leave a Reply

