Bunele maniere astazi

My dear friends,

Hello after a very long period of absence. I have many things to tell you and I will soon. I know I announced that from now on I will write in English, but please allow me to write today’s article in Romanian language. Why? Because is about good manners and how to be polite in a very modern society.

I promise to get back to English soon. XoXo!!!

Salutare dragilor!

A trecut ceva timp de la ultima postare insa multe lucruri s-au petrecut in viata mea de atunci. Asa cum cei mai multi dintre voi stiu, Marius si cu mine am avut ceremonia religioasa si petrecerea de nunta pe 24 Septembrie.

De atunci am ‘’locuit’’ in mai multe locuri, dar in sfarsit, la inceputul acestei saptamani ne-am asezat la casa noastra. Dat fiind faptul ca in momentul de fata am putin mai mult timp liber decat pana acum, am vrut sa profit si sa impartasesc cu voi diferite lucruri traite sau citite de mine.

In ultima vreme am inceput sa citesc ‘’Codul bunelor maniere astazi’’. Nu neaparat pentru ca am realizat ca nu ma comport asa cum trebuie in societate, caci imi place sa cred ca sunt o persoana politicoasa si atenta, insa niciodata nu stii ce poti invata nou.

Astazi, capitolul care mi-a atras atentia este legat de salut si de prezentarile intre personae care nu se cunosc. Asadar, poate ar fi util sa amintesc cateva reguli de buna purtare cu privire la acest subiect.

Stim cu totii de la parintii nostri ca intotdeauna primul care va saluta va fi persoana mai tanar sau barbatul, atunci cand vorbim despre o intalnire intre un domn si o doamna. Totusi, exista si exceptii de la aceasta regula. De exemplu, intotdeauna persoana care intre intr-un local va saluta prima, indiferent daca vorbim despre un domn sau o doamna. In armata, intotdeauna va saluta primul subalternul, indiferent daca gradul mai inferior este al unei doamne : o doamna capitan isi va saluta intotdeauna superiorul, un colonel. Dar, daca cei doi se intalnesc in afara serviciului, domnul va fi cel care va saluta primul.

O alta forma cunoscuta de salut este sarutatul mainii. Doamna trebuie sa fie prima care intinde mana pentru o simpla strangere. Daca domnul ii saruta totusi mana, iar ea nu agreeaza acest lucru, nu isi va retrage mana pentru ca l-ar jigni pe interlocutorul sau. Niciodata o doamna nu va multumi pentru acest gest !!!

Apropo de stransul mainii intre o femeie si un barbat, nu trebuie sa uitam aspectele culturale care difera de la o tara la alta. Mi s-a intamplat de cateva ori in Turcia sa intind mana pentru a face cunostiinta cu cineva sau pentru a saluta la o intalnire profesionala si sa raman cu mana intinsa. E un sentiment tare neplacut !!!

In tarile musulmane este de preferat sa lasi barbatul sa iti intinda mana sau sa te informezi despre persoana pe care urmeaza sa o intalnesti. Motivul pentru care unii dintre barbati nu mi-au raspuns la salut a fost datorat faptului ca acestia erau foarte atasati de o ramura a credintei lor, care intr-un fel  sau altul le interzice sa atinga alte femei in afara de mama si sotia lor. Interesant, nu ?

Dar cum ramane cu prezentarile ?

Ei bine, intotdeauna un domn ii va fi prezentat unei doamne, persoana cu o functie inferioara superiorului si cel mai tanar celui mai in varsta. Intotdeauna stapanul casei va face prezentarile intr-un grup de oameni care nu se cunosc intre ei. Imediat dupa prezentari este tot de datoria gazdei sa inceapa o conversatie, la care sa participe cel putin o vreme.

Cam acestea sunt lucrurile pe care am vrut sa le reamintesc astazi, caci sunt sigura ca le stiati deja…

Pe curand !!!

politetea-citat-bunele-maniere.jpg

Sursa foto

Leave a Reply

