Când nu se poate pe uşă, hai pe geam…

Cam aşa am putea să definim stilul turcesc atunci când vine vorba despre afaceri sau despre ceva ce îşi doresc cu adevărat. Le spui nu, ei o să te facă cumva să zici un semi-da şi o dată ce ai spus asta sau ai arătat puţină indulgenţă te acaparează şi tot cum vor ei faci.

Trebuie să recunosc cinstit că am învăţat şi eu de-a lungul celor mai mult de 2 ani petrecuţi aici cam cum stă treaba şi am început să cam aplic această tehnică. Culmea e că îmi şi place!!

Eu, timida fată cuminte, care nu comenta când cineva îi spunea pe un ton mai răstit că ar trebui să îşi vadă de treaba ei, am ajuns leoaica estului :))) Folosesc acest lucru mai ales atunci când negociez în vechiul bazar sau când folosesc atuul limbii pe care nu toată lumea ştie că o cunosc….muhahaha:)

Deşi uneori acest gen de comportament, poate deveni enervant (pe mine cel puţin mă enervează când dă în obrăznicie), trebuie să admit că este distractiv şi că ai o anumită satisfacţie.

Azi, am avut ocazia să negociez cu o universitate acceptul unor studenţi pe care nu voiau în ruptul capului să îi accepte. Ei bine…sunt acceptaţi şi la această oră îşi pregătesc actele:) Mă gândeam că am învăţat să ofer partenerului variante, într-un timp relativ scurt, astfel încât să nu mai stea să analizeze fiecare chichţă şi să ”go with the flow”! Vreau să menţionez că înainte de a mă avânta într-o astfel de discuţie, mă asigur că la un moment dat voi putea să ofer partenerului ce solicită. Doar că o voi face atunci când vreau şi pot eu.

Reacţiile rapide, arta negocierii sau faptul că nu trebuie să lucrezi pe gratis sunt doar câteva dintre cele mai importante lucruri pe care le-am învăţat de la turci. Căci, nu-i aşa?, turcii nu pierd niciodată, nici măcar atunci când te lasă să crezi că ei ies în pierdere şi tu eşti singurul câştigător…

Leave a Reply

