Ce-mi place când lumea face ce-i place…

De cele mai multe ori în povestirile mele despre Turcia şi viaţa mea de aici, nu am avut o atitudine de apreciere în ceea ce priveşte modul în care majoritatea oamenilor de aici aleg să îşi trăiască viaţa.

Totuşi, în ultima perioadă am ocazia să observ câţiva oameni care au reuşit în cele din urmă să îmi transmită un mesaj clar şi pozitiv în ceea ce îi priveşte.

Acum câteva luni, în campusul nostru, la 3 minute de mers pe jos de la mine de acasă s-a deschis un local: foarte mare, foarte modern, cu preţuri ok. Ceea ce mi se pare şi mai super este faptul că în afară de bucătari, de casieri şi de şeful de sală, toţi cei care lucrează acolo sunt studenţi. Iar asta aduce un aer proaspăt şi modern localului care a devenit preferatul meu.

Le observ atitudinea şi comportamentul angajaţilor de ceva vreme, pentru că eram extrem de curioasă să văd dacă fac munca asta doar de nevoie sau pentru simplu fapt că le place. Şi astăzi m-am convins! Oamenii chiar se simt fericiţi şi împliniţi cu ceea ce fac.

Iar eu apreciez asta la oameni. Atunci când faci ceva şi îţi place cu adevărat, chiar nu contează ce este. Pentru tine asta este cel mai important lucru de pe Pământ. Lumea în general, chiar şi în anul 2016, consideră că dacă nu eşti doctor, avocat sau inginer, ceea ce faci tu nu prea are importanţă. Eu vreau doar să subliniez că acest lucru nu este deloc adevărat. Un om care îţi serveşte cafeaua zâmbind, bucuros că o face şi este atent la preferinţele tale îţi poate face ziua de 1000 de ori mai bună.

Sunt foarte fericită să observ oameni mândri şi implicaţi în ceea ce fac! Pe lângă atitudinea lor, îmi place să văd tot mai mulţi tineri aici, în Turcia, care încearcă să reuşească în baza efortului lor. Muncesc, nu depind de nimeni, nici de ”pilele” pe care un unchi al mătuşei mamei ar putea să le utilizeze pentru a-i obţine un job bun.

Îmi plac mult astfel de oameni! Sper să întâlnesc cât mai mulţi astfel de oameni de-a lungul vieţii mele…Bravo!

 

Leave a Reply

