Povestea omului care lustruieste pantofi

Nu i-am vazut azi pentru prima data, insa astazi mi-am pus intrebarea: Oare ce povesti au oamenii acestia, care zi de zi umbla cu scaunelul in spate, sperand sa gaseasca clienti cu papucii murdari sau fara luciu?

Astazi, intorcandu-ma de la masa de pranz am vazut un astfel de om, pe marginea drumului, cu o privire tare trista. Cand am ajuns la birou, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ii intreb pe colegii mei daca stiu povesti despre asemenea oameni? Cum reusesc ei sa isi castige painea si sa isi intretina familile?

Greu, mi-au raspuns ei, iar colega mea Sibel mi-a relatat urmatoarea poveste:

“Este un astfel de om care lustruieste pantofii tuturor profesorilor de la universitate. Pe unii ii cunoaste inca de pe vremea cand acestia erau studenti. Omul nu avea o viata plina de avutii, insa era fericit. In urma cu cativa ani, fratele lui cel mai mic a decis sa se insoare. A si facut-o, numai ca dupa o vreme mireasa lui si-a facut bagajele si a plecat la ai ei. Dupa indelungi rugaminti, mireasa buclucasa se lasa induplecata si ii spune sotului sau sa vina sa o ia, cu alai, cum cere traditia. Zis si facut, numai ca o data ajunsi acolo, mireasa prefacandu-se ca isi imbratiseaza sotul, incearca sa il injunghie. Socrul sau si fratele cel mai mare al mirelui, sar in apararea feciorului si in urma luptei cel care ajunge injunghiat in inima, din greseala, este tatal miresei.  Au trecut ceva ani de atunci, tatal si fratii omului care lustruieste pantofi sunt tot la inchisoare, iar el din banii pe care ii castiga din aceasta meserie, intretine trei familii.”

Am fost socata! “Cum e posibil asa ceva?”, am intrebat. Mi s-a raspuns ca ii este foarte greu, dar nu isi lasa familia de izbeliste. Mai lucreaza cu ziua, au grija de gradina tatalui, de care nu sunt siguri ca va mai iesi in viata din inchisoare.

Atunci m-am gandit la altceva: Oare cati din cei care apeleaza la serviciile oamenilor acestia ii mai intreaba si pe ei de sanatate? Oare cati ii trateaza ca egali? Oare cati ii injosesc?

Inclin sa cred ca cei mai multi ii injosesc, intrucat spunandu-i colegei mele ca mi-ar placea sa merg sa discut cu astfel de oameni, sa le cunosc povestea, mi-a spus ca s-ar putea sa fiu atacata, ei avand impresia ca sunt si eu ca multi altii o batjocoritoare.

O ultima intrebare: Oare cati din oamenii acestia au crezut despre clientii lor ca in loc sa aiba grija de pantofi ar trebui sa isi curete sufletul si sa isi lustruiasca mintea?

 

 

 

Leave a Reply

