Cum sa enervezi o ardeleanca – Intrebati Politia!

Acesta o sa fie o postare lunga si fara diacritice pentru ca nu ma simt destul de rabdatoare sa le folosesc.

Va mai aduceti aminte ca povestea despre buna mea relatie cu politia din Turcia? Ca ma aduceau acasa cu masina, ca le dadeam beep si ma sunau ei? Ei bine, vremurile acelea au apus.

Dupa ce anul trecut au incercat sa imi puna niste bete in roata, in baza faptului ca le placea sa trec des pe la ei pe la birou, anul acesta m-au scos din sarite. De tot. Pana la lacrimi! Dar nu in fata lor, nu. Am mai multa mandrie de atat.

Sa o luam cu inceputul. Ora 10:42. Intru la ei in departament zambitoare, iar prima replica a lor a fost: ”Ai slabit. Ce te-ai schimbat. Arati bine”. Trecem peste, ignoram. Ne asezem, eu si doi dintre studentii Erasmus. Verifica actele, ma felicita. ”Totul este bine, nimic lipsa!”. Apoi, se trezeste unu, mic asa, mistocar nevoie mare, sa intrebe:”Auzi, dar banii de viza unde sunt?”.

Zic:”Domnule, cetatenii romani nu au nevoie de viza ca sa intre in Turcia si pot sta 3 luni fara permis de sedere. Daca stam mai mult avem nevoie doar de permis de sedere. Daca nu ma credeti, putem suna la Ambasada sa verificam.” Sun, nu raspund. Zice:”Dar nu e nevoie sa suni la Ankara, de ce sa implicam ambasada?Suna aici, la trezorerie si intreaba-i daca nu trebuie platita si aceasta suma.”

”-Eu sa sun? Dar dumneavoastra, ca reprezentant al Politiei nu puteti suna o alta institutie de stat sa intrebati aceste informatii?V-am sunat saptamana trecuta sa va intreb de ce este nevoie pentru aplicatii? Mi-ati zis sa fac cerere pe site si sa vin cu documentele de pe lista de acolo? Acolo nu scria asa ceva!”.

”-Da, ai sunat, dar pe mine nu ma intereseaza ce scrie pe site. Du-te vorbeste cu responsabilul!”

”-Asta e treaba mea?”

Pauza.

Dupa 15 minute, in care am aflat pe cont propriu ca am dreptate, au tras si ei aceeasi concluzie. De data asta, mandria lor de barbati a avut de suferit.

-”Cum stii tu mai bine decat noi? Baietii, uitati-va la toate actele, chiar daca doar un colt este indoit nu le acceptati. Daca ea stie tot ca o nesuferita, nesuferiti sa fim si noi.”

Am stat, am explicat o data, de doua ori, de trei, dar nu mai pot nici eu. Intre timp ei comentau despre aspectul meu fizic, despre faptul ca sunt mai tanara decat studentii cu care am mers si printre randuri aproape ca spuneau, ca stiu prea multe pentru varsta mea.

Altul din colt, zicea ”E mica ea, dar e periculoasa, uita-te cum arata!”

Asta mi-a pus capac si i-am raspuns ca eu nu cred ca statul il plateste ca sa ma analizeze pe mine din punct de vedere fizic. Nu asta este problema lui de rezolvat.

A venit superiorul lor, care a asistat la toata scena, pe secventa. Se apuca sa imi imbarlige niste chestii pe care eu le cercetasem deja si stiam ca nu e asa. Auzind in continuare comentarii din spate, mi-am luat geanta, am multumit si am plecat!

Mi-am chemat si eu seful, a venit, a vorbit cu superiorul superiorului lor si in mai putin de 20 de minute toate actele erau luate. De ce? Ca e barbat!

Si-au cerut scuze de la mine, de data asta vorbindu-mi cu doamna si fiind serviabil. Principalul vinovat a sters-o de la birou, dar l-am auzit pe the big boss punandu-i la punct.

Plecam. La vreo 15 minute ma suna ca e un document lipsa. Acel document poate fi obtinut doar in baza permisului de sedere. Dar acel document nu se elibereaza fara permis de sedere:)

Am ajuns cu acest eveniment pana la rectorat, de unde a fost impartasit si cu unul dintre deputatii Elazig-ului. Rezolvarea a fost urmatoarea: ” Aveti 30 de minute sa gasiti o solutie”.

In 25 de minute totul era stabilit.

Urasc misoginii, urasc oamenii prosti si cei care pun mandria si egoul mai sus de orice. Personal m-am simtit extrem de jignita si nu este o situatie pe care sa o accept!

PS. Mi-au spus copiii mei ca am strigat la ”domni” la un moment dat. Nu-mi pare rau!

Leave a Reply

