Cum se defineşte un om deştept?

Dat fiind faptul că datorită profesiei mele interacţionez zilnic cu persoane din mediul academic, aş putea fi tentată să spun că sunt înconjurată doar de astfel de oameni. Ei bine, dacă mă întrebaţi pe mine, aş spune că această funcţie, ca să o numesc aşa, nu se află printre caracteristicile de bayă ale unui astfel de om.

Bineînteles, dau creditele meritate celor ajunşi să lucreze într-un astfel de mediu, celor care au făcut-o pe propriile forţe. Dar eu rămân la umila mea părere că în primul rând un om deştept, este acela care ştie să se integreze într-un grup, care indiferent de ce studii are în spate, se poate coborî la nivelul conversaţiei cu persoane din diferite grupuri sociale sau de interes.

În Turcia, mă confrunt des cu problema aceasta. Poate vă mai amintiţi că anul trecut am scris despre profesorii care îmi porunceau aproape să sun la ambasadă, să le fac rost de vize pentru România, că ce, doar eu sunt româncă, iar ei sunt PROFESORI!
Azi, am avut la telefon o doamnă, care îmi cerea să îi obţin o întâlnire cu o universitate din România şi să le spun “alora de acolo” că ea a fost decan în trecut. Aşa şi? Bravo, înseamnă că te-a dus capul, dar nu înseamnă că vei obţine orice în viaţa asta, în baza unui titlu pe care l+ai deţinut cândva şi pe care cel mai probabil l-ai obţinut prin pile…

Urăsc genul ăsta de oameni şi de atitudini. Oricâte cunoştiinţe ar avea ei în domeniul lor de activitate, inteligenţa lor în ceea ce priveşte mediul social, comunicarea şi sentimentul de egalitate este 0. Nu cunosc nici un cadru didactic din România care să se considere atât de superior celorlalţi, în baya funcţiei sale. Asta pentru că probabil cei mai mulţi au muncit din greu pentru asta şi au trecut prin toate etapele…de la mic la mare. Aici, conteayă în primul rând cine ţi-e rudă! Încă mai stau şi mă întreb cum de m-au angajat pe mine?

Leave a Reply

