Miros de sărbători

Suntem din ce în ce mai aproape de una dintre cele mai frumoase perioade ale anului. Crăciunul!

Vă mai amintiți de atmosfera mirifică de altădată? De entuziasmul cu care ne băgam la somn în seara de Ajun, încercând la început să-l ‘’fentăm’’ pe Moș Ene, pentru ca mai apoi să ne cufundăm în lumea viselor?

Îmi aduc aminte cu zâmbetul pe buze de sora mea, care într-un an îi pregătise un sandwich cu Salam Săsesc Moșului, nişte biscuiți și un pahar cu lapte.

La vremea aceea mult mai mulți copii credeau în Moșul cu haine roșii, barbă albă și lungă, cu o sanie trasă de reni. Acum, copiii își pregătesc listele de cadou de la un Crăciun la altul având grijă să îi facă pe ai lor părinți ‘’să le intre bine în cap’’ ce fel de tablete sau alte dispozitive tehnologice trebuie să se afle sub braduț. Asta…dacă nu au renunțat și la tradiția asta.

Mi-a părut rău când oamenii au început să-mi spună că Moș Crăciun nu există, dar durerea cea mai cruntă am resimțit-o într-o vară, când mă uitam cu mama la o telenovelă (era la moda! De atunci am renunțat amândouă la acest tabiet), iar replica unui personaj a fost urmatoarea: ‘’Până și copii știu că Moș Crăciun, barza și Baba Cloanța sunt niște falsuri’’.

Această replică m-a marcat, iar pe actrița respectivă nu am mai avut-o la suflet multă vreme. Între timp i-am uitat figura, dar sper că în acel an măcar Moș Crăciun să nu-i fi dus nimic.

Acesta va fi primul meu Crăciun într-o altă țară. Nu simt că se apropie această sărbătoare pentru că voi munci. Dar, deşi mă aflu într-o țară musulmana, voi avea grijă să îi fac pe ai mei colegi și prieteni să simtă puțin din această atmosferă.

Cel mai mare și mai frumos cadou pentru mine este aproape gata de îmbarcare. Anul acesta el va fi reprezentantul familiei mele. În rest, ne vom distra pe Skype !

Element minunat, te aștept!

 

P.S.: Moș Crăciun, eu încă mai cred în tine!!! Nu mă uita! 🙂

Leave a Reply

