Un altfel de 1 Decembrie

…și asta nu pentru că sunt la 2000 de kilometrii de casă.

Un astfel de Decembrie pentru că acesta mi se pare mai matur, mai diferit, cu niște fulgușori firavi dar încăpățânați de schimbare.

Un început de Decembrie care m-a făcut să vorbesc astăzi cu Anda și cu Corina despre mândria de a fi români, despre ce merge și ce nu merge în țara noastră, despre cum vedem noi acum cu un ochi obiectiv, așa cum vrem noi să credem, România zilelor noastre.

România zilelor noastre este alta. Nu este cea în care am crescut noi, nu este cea în care au crescut părinții noștri. Este o Românie instabilă, ce își caută siguranța. Este România unor români ce parcă încep să se trezească, să își arate personalitatea și dorința comună pentru ceva mai bun. Este o Românie în care oamenii arată că au putere de reacție. România își caută direcția. România caută să evolueze. România ar vrea ceva mai bun.

Dar România ar trebui să dea dovadă de această putere tot timpul, nu doar când trebuie să facă în ciudă unuia dintre candidații la președinție, de exemplu.

Toți ne plângem de percepția străinilor despre țara noastră. Dar nu asta ar trebui să fie marea noastră problemă. Și noi îi vorbim de rău pe alții și nu cred că este cazul să încep să arătăm cu degetul care dintre noi au început primii. Românul ar trebui să își schimbe în primul rând mentalitatea. Noi ca și popor ar trebui să acceptăm o dată pentru totdeauna că nu ne pricepem la toate, că nu suntem noi cei mai deștepți, cei mai săraci sau cei mai bătuți de soartă. Dacă noi ne prezentăm în fața străinilor cu imaginea aceasta de popor umil, inferior, am pierdut din start.

E cazul să stăm mândrii, să ne dovedim calitățiile atât de mult invocate.

E timpul să învățăm care sunt adevăratele valori ce ar trebui promovate, ce contează cu adevărat și ce trebuie să schimbăm pentru a ne fi din ce în ce mai bine.

Am plecat din România, pentru că am simțit că nu aveam șansa de izbândă pe propriile-mi forțe. Am fugit, poate ca o lașă, dintr-un mediu în care domină pilele, corupția, șmecheria și incorectitudinea. Ai noștri părinți ne învățau în copilărie că dacă vom învăța bine, vom fi cei mai buni, vom fi apreciați, vom putea munci în țara noastră. Da de unde! Povești…

Mă așteptam să găsesc de muncă ușor, angajatorii să se bată pentru mine și pentru colegii mei de facultate, căci doar am fost o generație cât de cât silitoare aș spune eu. Dar nu a fost așa. Niciunul dintre noi nu lucrează în domeniul pentru care s-a pregătit. Dar cel puțin cazul meu e fericit. Îmi ajută mult ce am învățat în facultate și aș alege-o din nou oricând.

Bun, bun. Asta e cu facultatea. Dar ce ne facem cu sistemul de învățământ în general?

E bun, căci e vast și cere mult de la elevi. S-ar zice că le deschide orizonturile. Iar orizontul e o linie infinită! România cum susține elevii în asta. Limitarea minții omenești cu voință este una dintre greșelile cele mai mari. Omul e făcut să evolueze, să învețe, să descopere.

E rău, pentru că din păcate nu are aplicabilitate și pentru că până și profesorii au uitat cum trebuie să îi îndrume pe elevi. Nu e cel mai bun cel care are numai 10. Nu poți fi cel mai bun la toate, dar eu una din păcate am înțeles asta prea târziu. În timpul vieții mele școlărești mă luptam ca o hienă pentru 10. Nu pot spune că profesorii mi-au spus vreodată că asta e calea să fii cel mai bun, dar cu siguranță unii dintre ei au susținut această luptă a mea și mi-au insuflat sentimentul de concurența prin greșelile lor de a se lăsa cumpărați uneori de un buchet de flori.

E dureros, dar poate te face mai puternic. Da, dar nu în cazul generației ce se află în curs de formare. Ei nu mai au răbdare să stea și să analizeze. Ei au crescut în epoca vitezei, în cea a calculatoarelor.

România, de ziua ta îți urez să ai parte de un popor cu ochii deschiși și cu orizonturi largi spre evoluție!

Îți urez să formezi niște profesori, care la rândul lor să formeze generația viitoare a poporului tău!

Îți urez să ai parte de oameni care să înțeleagă ce înseamnă să fii bun la ceva!

Își urez să treci peste greutățiile financiare și să redevi o țară normală!

Îți urez să ai putere de reacție mereu, să ai un popor care să deschidă gura pentru a-și spune părerea înainte de un eveniment, ci nu după ce a luat sfârșit pentru a mai arunca o piatră în plus în pierzător!

Îți urez să înveți să îți susții tinerii, să îți ajuți adulții și să îți respecții bătrânii!

Îți urez să mă faci pe mine și pe totți românii plecați să ne întoarcem acasă!

La multe schimbări în bine România!

Leave a Reply

