Gânduri răzlețe… / Thoughts…

Am avut astăzi și aseară o serie de gânduri răzlețe. Nu încerc să mi le pun în ordine prin această postare, căci oarecum îmi place haosul lor.

Yesterday night and today I had many thoughts. I don’t try to order them while writing this, because I like their chaos.

Cum elementul meu a fost în delegație, am decis să îmi ocup timpul uităndu-mă la un documentar. Pe lista pe care o aveam la dispoziție am văzut câteva titluri, însă în cele din urmă am optat pentru cel dedicat evenimentului de la Cernobîl. De ce? Nici eu nu știu. Poate că voiam să îmi clarific niște informații în minte.

As my element was in a work trip, I decided to get busy by watching a documentary. On the list I found, there were some interesting titles, but at the end I watched something related to the Cernobil explosion. Why? I don’t know. Maybe I just wanted to clarify some things on my mind.

– știați că Franța a negat urme de radioactivitate pe teritoriul lor, provenite de la reactorul explodat? Asta în condițiile în care grafica arăta clar cât de nociv si cât de extins era norul malefic;

  • Did you know that France did not admit any signs of radioactivity on their territory? This happened, while the graphics were showing how dangerous and how far the malefic cloud got?

– știați că un număr mare de copii îmbolnăviți de cancer a fost înregistrat în Corsica, ca urmare a dezastrului nuclear produs în URSS?

  • Did you know that many children got cancer in Corsica, as following the nuclear disaster in URSS?

– vă dați seama cât de afectată a fost și este România?

  • Do you realize how affected got Romania?

– știați că dacă și cel de-al doilea reactor exploda Minskul, capitala Belorusiei era șters de pe fața Pământului iar în Europa nu se mai putea trăi?

  • Did you know that if the second reactor would have explode, Minsk, the capital of Belarus could have been fully erased and nobody could ever live again in Europe?

– știați că oamenii de știință estimează că formă sănătoasă de viață în apropierea locului catastrofei va mai putea fi peste 245.000 ani. Adică ”niciodată”, așa cum își încheia prezentarea comentatorul.

  • Did you know that scientists believe that a healthy form of life near the place of the disaster will be possible after 245.000 years?Which means never, as the guy who was giving an interview himself said.

Acel ”niciodată” m-a frapat. Ce înseamnă de fapt niciodată? Cum poți să știi că un lucru nu se va întâmpla niciodată? Există o limitare, pentru fiecare dintre noi. Astfel, consider eu, există și un ”niciodată” relativ, un ”niciodată” al meu, al tău, al fiecăruia.

This never shocked me. What never means? How can you tell something would never happen again? There is a limit, for all of us. So, I consider that there is a relative never, my never, your never, everybody has an own never.

E clar, niciodată nu vom știi noi, când va fi ”niciodată”. Și copii și nepoții noștri vor avea câte un exemplar din acest nenorocit sau mult-iubit ”niciodată”.

Is sure, we’ll never know when never happens. Your children and your grandchildren will have their own damn or beloved never.

Pe lângă asta, ziua mea astăzi a fost una bună. Până când, am auzit o studentâ recent întoarsă dintr-un stagiu Erasmus, din România, Târgu Mureș. Foarte nemulțumită de condițiile oferite, de colegi, de oameni. Bine că nu a fost la universitatea la care am fost eu, căci atunci nu îi înțelegeam frustarea. Oamenii aceia chiar se ocupă de studenți.

Apart from this, my day was pretty good. This, up to the moment when a girl who had an internship in Romania, Targu Mures, came. She was very unsatisfied by the conditions, by the colleagues, by people. Is good that she did not went to the university I studied in, because then I would have never understood her. Those people really take care of their students.

Revenind la ea, ok, poate are dreptate, căci am mai auzit despre cazuri de studenți nemulțumiți. Ceea ce nu mi-a plăcut, a fost implicarea religiei în context. Adică ce, oamenii care au aceiași religie ca și ea nu pot fi răi? nu pot fi murdari? O ba da…și încă cum. Fățărnicie și gândire limitată, asta mi-am spus.

Back to her, OK, maybe she is right, I heard about unsatisfied students before. What I did not like was the mix of religion in the topic. People who have the same religion with her can’t be bad? can’t be dirty? O yes, they can…and how badly. They can be fake and limited.

În rest, a fost frumos. Am zâmbit, am explicat încă o dată unor persoane curioase de ce elementul meu este cel mai bun și am primit o vizită surpriză: Anne Marie.

Otherwise, it was nice. I smiled, I explained to everybody once again why my element is the best and I had an unexpected visit: Anne Marie.

Am făcut sport, o baie caldă, beau un ceai și-am mai scris ceva și pentru mine…sau poate pentru voi. Chiar mă întreb: oare cei ce îmi citesc scrierile, le consideră utile?

I did sport, a warm bath, now I am drinking a tea and write some things for myself…or maybe for you. I often ask myself: do those who read my articles, find them useful?

Gând răzleț…

Thoughts…

DSCN2192

Leave a Reply

