Printesa Diana / Princess Diana

De câteva zile încoace mă obsedează un subiect – moartea Prințesei Diana. Cum am ajuns în acest stadiu? Simplu.

Few days ago I started to get obsessed with a subject – the death of Princess Diana. How I got here? Simple.

Eram în București și mă aflam cu al meu element într-un dintre Anticariatele pe care le-am vizitat în ultima mea zi în țară. Încercam să parcurg cu ochii cât mai multe titluri, pentru a face cele mai bune alegeri. Ochii îmi cad pe o carte ce cuprinde anchetele atât oficiale, cât și neoficiale legate de moartea Prințesei Diana și a iubitului său Dodi (Emad) Al-Fayed.

I was in Bucharest together with my element in an antique store and I was looking at the books, titles in order to make the best choice. Then I saw a book related to the official and unofficial investigations made in the death case of Princess Diana and her boyfriend Dodi (Emad) Al-Fayed.

Am luat-o mai mult din curiozitate, căci deși mereu am fost curioasă cu ceea ce se petrece în viața familiei regale din Anglia, nu am aprofundat niciodată subiectul. Oricum, eram prea mică să pricep mare lucru, atunci când Prințesa Inimilor a murit.

I bought it mostly because of my curiosity, because even if I was always interested in the life of the English Royal Family, I never went to deep in the subject. Anyways, I was too young to understand many things when the Princess of Hearts died.

Mă aflam la Felix, cu buncii mei și luam cina, când la televizor, pe toate canalele se vorbea despre moartea ei. Pentru mine, o fetiță de 5 ani și jumătate nu era ceva obișnuit să aud că o prințesă adevărată a murit.

I was at Felix (touristic city in Romania, Oradea county), with my grandparents and we were having dinner when at all the TV channels started to talk about her death. For me, a 5 years old girl, was not something regular to hear that a princess died.

De când am terminat de citit anchetele, îl terorizez într-un fel sau altul pe element cu detalii și cu chestii pe care le-am aflat evident după ce am mai vizionat documentare, declarații și filme care redau viața Prințesei sau a celor apropiați.

When I finished to read the investigations, I started to terrorize in a way or another my element with several details and things, that I found out obviously after watching some documentaries, declarations and movies about the Princess’ life and about her family. 

Mă întreb și eu dacă până la urmă a fost o conspirație, dacă până la urmă totul a fost planificat.

I also wonder if it was a conspiracy, if everything was planned. 

Nu cred că se va afla prea curând. Dar se va afla!

I do not think we will find out soon. But we will one day!

Totuși. prinții William și Harry nu sunt curioși? Nu vor să deslușească misterul?

Although, aren’t Prince William and Prince Harry curious? Don’t they want to clarify the situation?

A scris oare Regina în jurnalul ei adevăratele sentimente ce o încercau? Se știe foarte bine că a fost foarte greu pentru ea să renunțe la orgoliu pentru a îngenunchia în fața memoriei Dianei.

Did the Queen wrote the true feelings she had? It is well known that it was very hard for the Queen to knee in front of Diana’s memories? 

Existau oare două Diana, așa cum afirmă prințul Charles? Una a ”lor” și una a publicului?

Where there for real two Diana, as Prince Charles said? One for them and one for the public?

Care a fost motivul pentru care ar fi putut fi asasinată? Sarcina sa, viitoarea căsătorie cu un musulman?

Which was the reason for a possible assassination? Her pregnancy, her future marriage with a Muslim?

De ce se consideră un exemplu, când principiile morale pe care le insuflă nu sunt respectate chiar de ei? Infidelități și amantlâcuri, căsătorii pentru imagine, orgoliu.

Why they consider themselves an example, when they don’t respect the moral principles exposed by themselves in public? Infidelity, lovers, marriages for image, vanity.

Ce s-a întâmlat cu mașina Fiat Uno albă cu care mașina Dianei a intrat în coliziune în pasaj?

What happened with the white Fiat Uno, the car Diana’s automobile crashed that night?

Îi datorează regina lui Tony Blair faptul că imaginea sa a ieșit cu bine din scandalul de la acea vreme?

Does the Queen owes to Tony Blair the fact that Her image was not affected by the scandal?

De ce nu s-a căsătorit Charles de la început cu Camila?

Why Prince Charles did not married from the beginning Camila?

Este prințul-consort Filip, mai răspunzător de moartea Dianei de cât se știe?

Is Filip, The King, the responsible for Diana’s death?

Toate aceste întrebări nu au un răspuns clar, dar ipotezele există, precum și argumente.

All these questions aren’t answered yet, but the questions exist as well as arguments.

Mi-ar plăcea să pot citi cândva mărturii despre acest caz, jurnalul reginei sau spovedania prințului Filip.

I would like to read some more documents related to this case as the Queen’s Journal and the confession of King Filip.

Charles, mi se pare doar o marioneta în mâna femeilor ce i-au influențat viața: Mama, Bunica și Camila. Diana a fost doar o pasăre călatoare. Diana chiar a scris istorie…

I think Charles is just a toy in the hand of all women in his life: His mother, His Grandmother and Camila. Diana was just a migratory bird. Diana really made history.

Nu, nu dați cu pietre. Subiectul este vechi și a fost tratat în mii și mii de articole….

Please, don’t hit me. The topic is old and it thousands of articles were written about it…

Dar așa sunt eu, curioasă!

But so am I, curious!

 

download

Leave a Reply

