Casnică sau femeie de carieră? / Being housewife or having a career?

Când o vedeam pe mama cu câtă dragoste pregătește totul pentru noi, nici prin cap nu mi-ar fi dat că în spatele acelei mese pregătite e atâta oboseală.

I used to look at my mom while she was preparing everything for us with love and was making it so easy and I never imagined how much it can tire you.

Nu trebuie deloc judecate doamnele care au meseria de casnică. Da, este și asta o meserie! Ele sunt acele doamne care pun cea mai multă dragoste în mâncare, care știu detaliile unei curățenii perfecte, care dau totul pentru casa în care locuiesc și pentru cei pe care îi așteaptă acasă de la grădiniță, școală sau servici.

We must not judge the housewives. This is a job too! These are the ladies who put all their love into the meals prepared, the ladies who know the details of the perfect cleaning operation, the ladies who give everything for the house they live in and for those that she is waiting to come from kinder garden, school or work.

Știam și credeam asta și înainte, dar acum, de când am viață de om mare, o simt pe pielea mea. Simt cum dopă 9 ore de stat la muncă, uneori și 11, singurul lucru de care aș avea nevoie ar fi un masaj și un pat. Numai chef de călcat (deși ador să fac asta), de spălat sau de gătit nu am. Și totuși o fac. O fac cu drag, când am motivație și pentru cine.

I knew this and my pinion was the same in the past, but now, since I am a grown up, I feel it myself. I feel that after 9 hours at work, sometimes even 11, the only thing I need is a bed and a massage. I am not in the mood for ironing (even if I love doing this), for doing the laundry or for cooking. And I still do it. I do it with love and with motivation when I have someone to do it for.

E greu să fii om mare, e greu să le îmbini pe toate. Acum înțeleg de ce era așa de așteptat concediul când eu mereu mă plictiseam în vacanță, de ce o oră de somn făcea minuni. Nu mă plâng, îmi place viața mea, nu aș renunța la ceea ce fac acum, decât în condiții care nu mi-ar lăsa nici o altă portiță deschisă. Vreau doar să subliniez un fapt: Nu cred că războiul casnice vs femei de carieră e normal.

Is hard to be a grown up, is hard to find a balance among your responsibilities. Now I understand why the holiday was so waited by my mom while I was getting bored during the holiday, why an hour of sleep was doing miracles. I am not complaining , I love my life, I would not quit what I am doing now, only in circumstances that would not give me a choice. I want to underline something: I do not think that the war among housewives and career women is normal.

O femeie de carieră nu va avea niciodată acea curățenie perfectă în casă și acea abilitate de a face totul să pară floare la ureche. O casnică, înțelege greu de ce cineva și-ar duce copiii la creșă de exemplu pentru aș continua cariera. E greu și să le îmbini, dar cel mai important e să te simți tu împlinită? Tu de care parte ești?

 A career oriented woman would never have a perfect cleaned house and the ability to make everything seam a piece of cake. A housewife on the other hand hardly understands why someone would take her children to a nursery in order to continue their career. Is hard to mix them, but the most important question is: Are you OK with yourself? On which side are you?

Mai jos câteva ipostaze cu mine, deghizată în gospodină:

Below you can see some picture of me, pretending to be a good wife:

DSCN3256 - Copy

DSC02886

IMG_3757

One thought on “Casnică sau femeie de carieră? / Being housewife or having a career?

  1. eu sunt casica de serviciu….am lucrat si eu candva si aveam acelasi regim de viata ca si tine…ba o sarcina in plus te aveam pe tine si trebuia sa ies,sa ma jos,ca coloram sau cine stie ce alte “prostioare”iti mai treceau prin cap…dar sunt mandra de mine si de ceea ce ofer ….

Leave a Reply

