Cu stres sau fără stres? / With or without stress?

Mă întreb adesea, ce este stresul? Nu cred că este o întrebare prostească atâta timp cât fiecare dintre noi este stresat de altceva. Prin urmare, consider că acesta are o definiție cât se poate de diferită, adaptată și formată după caracterul și personalitate fiecăruia.

I often ask myself, what is the stress? I do not think this is a stupid question as long as each of us is stressed by something else. So, I consider that it has a different definition, adapted and formed depending on each personality.

În cazul meu, stresul se manifestă prin o stare de nerăbdare, o ușoară panică (fără consecințe grave), bătai accelerate ale inimii și o stare profundă de incertitudine. De altfel, acesta este lucrul pe care îl urăsc cel mai tare, incertitudinea.

In my case, stress can be observed as I get impatient, a bit of panic appears (without any important consequences), accelerated heartbeats and a deep state of incertitude. Actually, this is the thing I hate the most, incertitude. 

Și de aici izvorăște în mintea mea o altă întrebare: care categorie de oameni este mai stresată? Cei organizați sau cei care trăiesc la voia întâmplării?

And from this point in my mind another question appears: which category of people is more stressed? Those who are organised or those who live without plans or schedules? 

Eu personal, prefer să am totul organizat, să știu ce urmează, să am certitudinea că tind spre evoluție. Totuși, viața mi-a arătat în nenumărate ocazii că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg.

I prefer to have everything organised, to know what it follows, to have certainty that I tend to evolve. Although life showed me in different occasions that my plans from home is not equal to the one I encountered.

Atât meseria, cât și schimbarea culturală, m-au pus des în situații de genul: ”În 5 minute să fii gata, vin să te iau”. Nu contează că eu aveam planuri, că eram în afara orele în care trebuia să răspund prezent. Ba chiar mi s-a întâmplat să fiu luată de la o nunta, pentru a merge la o ședință, la ora 10…în parc.

My job, as well as the cultural change, put me in some situations like the ones described: ”In 5 minutes be ready, I am coming to take you”. It does not matter that I had plans, that I was enjoying my free time according to my plans, I always had to be ready and available. It even happen to me to be taken from a wedding, in order to go to a meeting, at 10 pm…in a park.

Nu-mi pare rău, căci asta m-a ajutat să devin spontană într-o oarecare măsură, cu toate că încă îmi place să fac planuri și să organizez lucrurile. Chiar dacă acum elaborez și un plan B și C.

I do not regret anything, because this helped me to become more spontaneous, even if I still like to make plans and organize everything. I even make a B and a C plan.

Revin la întrebarea mea. Cine sunt mai stresați? ”Organizații sau dezorganizații”?

I ask you again: Who is more stressed? ”Organised or disorganized?”

3 thoughts on “Cu stres sau fără stres? / With or without stress?

  1. Eu nu cred ca tinde de cat esti de organizat sau dezorganizat. Eu cred ca stresul depinde de cat suflet pui in ceea ce faci. Depinde de tine ca om, ca entitate pe acest Pamant.

    De exemplu pe mine ma streseaza indiferenta, ignoranta, prostia si in general orice mitocanie de orice fel.
    Ma streses foarte mult si pentru problemele altora desi nu ar trebui pentru ca nu sunt ale mele.

    Totusi nu uita de acele liste. Cred cu tarie ca ne vor ajuta in viitor.

Leave a Reply

